Friday, 10 January 2014

permainan memancing huruf hijaiyyah

lame x cite pasal contoh bbm yg saye wt mase mengajar..kene amik mood sikit nk menaip...bizi semenjak jadi wife ni..bizi ke??haha..semalam saye main permainan memancing huruf hijaiyyah berbaris atas dalam kelas..k jom tengok gambar di bawah
alat mancing mainan tu saye beli kt kedai 2ringgit je..murah ok...sebenarnye ade ikan die sekali..tapi kecik sgt...tertinggal kat rumah semenanjung..kad2 ikan tu saye print pastu laminatekan supaye tahan lame..kad ikan ni mase praktikum tahun lepas punye..kite gune balik..hehe

memule sebelum memancing ikan kite main sep2 dulu..ala yg budak2 selalu main tu..saye pun join main sekali..hehe..murid2 ni saye suruh nyanyi lagu alif ba ta sambil tepuk ke tangan kawan sebelah..sape yg last sekali kene tepuk mase lagu da habis die kene pancing ikan kt tengah tu^^

ikan tu saye letak klip kertas sebb kt pancing tu ade magnet...bagi arahan suruh murid pancing huruf ape

over excited nampak?? :p


ni name die syawal..syawal ni kalau cakap saye x faham sgt..ckp sarawak die pekat sikit..mase mengaja dorang ni saye kene la cakap sarawak..kamek pandey dah kelaka sarawak

posing dulu sebelum habis waktu^^

2 comments:

  1. liana, boleh saya nk gambar ikan berserta huruf hijaiyyah liana

    ReplyDelete